På minisemester

I går styrde vi kosan söder ut till Skövde och min älskade faster och sambo. Vi passar på och våldgästar dem eftersom vi idag skall på 80 års kalas. Det är min farmor som fyller 80, så i eftermiddag/kväll skall det firas med hela tjocka släkten. Vi är ganska många, totalt 17 kusiner och sen om man tänker med respektive och barn så är det några stycken. Tyvärr kan inte alla komma på grund av sjukdom och studier men det brukar vara lite svårt att få oss på samma ställe samtidigt just för att vi är så många. Trevligt och roligt brukar vi i varje fall ha på våra möten.
En sak som är lite förargligt bara i den stora kusinskaran är väl att det är jag som är äldst, men någon skall väl vara det också. Jag får tänka äldst och klokast så känns det lite bättre. Jag är dessutom gudmor till min yngste kusin och han är ganska nyss fyllda 14 och har växt om mig på längden för länge sedan. Usch vad jag kände mig gammal nu. Det får bli till att önska sig en stor burk med skrynkelkräm till de fina rynkorna som börjar krypa fram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0